Kadangi vėjo jėgainė negali veikti be elektrinės apkrovos, įsikrovus akumuliatoriams, perteklinę generuojamą galią būtina kažkur nukreipti. Tam yra dažniausiai naudojamos aktyvinės (linijinės) apkrovos, tokios, kaip varžos (oro šildytuvai) ar vandens kaitintuvai (tenai). Kitaip tariant, prie vėjo jėgainės įkrovimo valdiklio prijungus teną, įsikrovus akumuliatoriams, šildysite boilerio vandenį. Su saulės elektrine yra kitaip. Įsikrovus akumuliatoriams ir nesant prijungtai jokiai apkrovai, valdiklis tiesiog nutraukia įkrovimą ir saulės moduliai lieka atviros grandinės režime (elektros srovė nėra generuojama). Toks režimas nėra efektyvus, kadangi nėra išnaudojama saulės energija.

Galima būtų saulės fotoelektrinius modulius prijungti prie valdiklio, veikiančio perteklinės galios nukreipimo režime (angl. load diversion) ir taip pačiai, kaip ir vėjo jėgainės atveju, šildyti vandenį. Tačiau toks valdiklis akumuliatorius įkrauna PWM algoritmu, kuris net iki 30% yra mažiau našesnis už šiuo metu labai paplitusius MPPT įkrovimo valdiklius, naudojamus saulės jėgainėse.

Šį klausimą galima išspręsti įrengiant du įkrovimo valdiklius, taip, kaip pavaizduota šiame paveiksle.

Saulės moduliai yra prijungiami prie MPPT įkrovimo valdiklio, o tenas (apkrova) jungiamas prie PWM valdiklio, veikiančio perteklinės galios nukreipimo režime. Tokiu atveju MPPT valdiklyje yra nustatoma aukštesnė įkrovimo įtampa ir perteklinės galios nukreipimo valdiklis tampa pagrindiniu. Panaudojus tokią schemą, gaunamos iš karto dvi naudos, t.y. išnaudojamos visos saulės jėgainės galimybės ir sugedus vienam iš valdiklių nebus perkraunami akumuliatoriai (dviguba apsauga).

Naudojant perteklinės galios nukreipimą reikia atsižvelgti į kelis svarbius reikalavimus:

  • Apkrovos srovė negali būti didesnė už įkrovimo valdiklio, veikiančio perteklinės galios nukreipimo režime, srovę.
  • Apkrovos įtampa turi būti didesnė už akumuliatorių įtampą.
  • Apkrovos srovė turi būti mažiausiai 150% didesnė už saulės modulių išėjimo srovę.
  • Laidininkų ir apsaugos nuo viršsrovio maksimali srovė turi būti mažiausiai 150 % didesnė už įkrovimo valdiklio maksimalią srovę.

Jeigu norite palikti komentarą po šiuo straipsniu, rinkitės vieną iš galimų komentavimo sistemų (Facebook arba Disqus):


0 Komentarų

Parašykite komentarą

Avatar placeholder

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *