To paties gamintojo, tipo ir tos pačios talpos akumuliatoriai nėra visiškai identiški. Neįmanoma pagaminti absoliučiai vienodų akumuliatorių, kad jų nuosekliai sujungtų celių vidinė varža nesiskirtų. Dėl šios priežasties su laiku nuosekliai jungiamų akumuliatorių įtampos pradeda vis labiau skirtis, prarandama talpa, įvyksta akumuliatorių baterijos disbalansas.
Vieni akumuliatoriai įsikrauna greičiau ir persikrauna, o kiti lieka dalinio įkrovimo būsenoje. Tokio reiškinio pasekmė – žymiai spartesnis akumuliatorių dėvėjimosi procesas ir atskirų akumuliatorių gedimai.
Akumuliatorių įtampų disbalansas pirmoje eilėje atsiranda tose akumuliatoriuose, kurie yra naudojami galingų elektros imtuvų maitinimui. Kuo didesnė akumuliatorių iškrovimo srovė, tuo greičiau atsiranda įtampų skirtumas tarp kiekvieno akumuliatoriaus celių ir tarp nuosekliai sujungtų akumuliatorių.
Šiai problemai išspręsti Victron sukūrė akumuliatorių įtampų balansuoklį.
Akumuliatorių balansuoklio veikimo principas
Akumuliatorių balansuoklis išlygina įtampas tarp dviejų nuosekliai sujungtų 12V akumuliatorių. Kai 24V akumuliatorių baterijos įkrovimo įtampa viršija 27V, akumuliatorių balansuoklis įsijungia ir pradeda stebėti akumuliatorių įtampas – užsidega žalias šviesos diodas “On/standby”. Esant įtampų skirtumui akumuliatorių balansuoklis iškrauna didesnę įtampą turintį akumuliatorių, leidžiant antram akumuliatoriui pilnai įsikrauti. Apie tai praneša du viduriniai šviesos diodai. Jeigu disbalansas yra pernelyg didelis ir prietaisas nesugeba išlyginti įtampų tarp akumuliatorių, užsidega raudonas aliarmas. Jeigu aliarmas dega visuomet, kai akumuliatoriai kraunami absorbcine įtampa ir neužgęsta, būtina imtis atitinkamų priemonių disbalanso pašalinimui, pvz. įrengti lygiagrečiai dar vieną balansuoklį ar kiekvieną akumuliatorių įkrauti atskirai.
Kai akumuliatorių baterijos įtampa yra mažesnė už 26.7V, prietaisais veikia laukimo režime (nedega nei vienas šviesos diodas).
Įtampų balansavimas taip pat galimas 48V akumuliatorių baterijai (nuosekliai sujungti keturi 12V akumuliatoriai). Šiuo atveju naudojami tris akumuliatorių balansuokliai, sujungti pagal tokią schemą:
Victron akumuliatorių balansuoklis perkrautus akumuliatorius iškrauna iki 1A srove. Esant dideliam įtampų skirtumui tarp nuosekliai sujungtų akumuliatorių, vienas balansuoklis gali nesugebėti išlyginti įtampų ir prietaisas pastoviai atvaizduos aliarminį pranešimą (šviečiantis raudonas šviesos diodas). Tokiu atveju patartina atskirai įkrauti kiekvieną akumuliatorių, prieš tai atjungus jį nuo akumuliatorių baterijos. Virš 300Ah talpos akumuliatorių baterijoms verta naudoti du ir daugiau lygiagrečiai sujungtų balansuoklių. Didelės talpos 48V akumuliatorių baterijai gali būti reikalingi ne tris, o šeši balansuokliai.
Victron akumuliatorių balansuoklį galite įsigyti mūsų el. parduotuvėje. |
0 Komentarų