Elektros generatoriaus tarnavimo laikas ir jo kokybiškas bei patikimas veikimas tiesiogiai priklauso nuo teisingo modelio pasirinkimo. Tačiau, besirenkant generatorių vien tik pagal jo technines charakteristikas, kartu su generatoriumi galima įsigyti ir aibę rūpesčių.

Rinkoje galima sutikti daug tarpusavyje konkuruojančių kiniškų generatorių gamintojų, tokių, kaip KIPOR, LIFAN, LONCIN, LAUTOP, KAMA, HERKMANN, RATO ir kt. Iš viso pasaulyje yra daugiau, kaip 150 kompanijų, gaminančių japoniškų gamintojų HONDA ar YANMAR pigius analogus.

Taip pat rinkoje yra begalė Kinijos gamintojų, kurie siūlo abejotinos kokybės Gesan, SDMO, Honda ar AKSA generatorių ar variklių klonus. Jų kaina yra ženkliai mažesnė, todėl žmonės noriai juos perka. Deja, bet tik nedaugelis pirkėjų lieka patenkinti savo pasirinkimu.

Nepaisant to, kad kiniški generatoriai išoriškai gražiai atrodo ir traukia pirkėjų akį, jie yra pagaminti iš pigių ir nekokybiškų komponentų.

Jokiu būdu netikėkite pardavėju, kuris jums sako, jog jis prekiauja tiksliomis pvz. Honda generatorių kopijomis. Daugiausiai galite tikėtis tik artimo idealui analogo, kadangi gaminant šiuos generatorius yra pažeidžiama daugybė techninių ir technologinių normų, nukrypstama nuo technologinių procesų, naudojama pigesnes medžiagas.

Prieš įsigyjant kinišką elektros generatorių turėtumėte gerai pagalvoti kokiems tikslams jį naudosite. Jeigu jis jums yra reikalingas tik vienam sezonui ar naudosite jį vos keliasdešimt valandų per metus, tuomet drąsiai galite sutaupyti ir pasirinkti kinišką agregatą. Priešingu atveju nedvejodami įsigykite laiko patikrintus gaminius, tokius, kaip Honda, SDMO, Generac, Gesan, Europower ar AKSA.

Kiekvieno elektros generatoriaus pagrindą sudaro variklis. Būtent nuo variklio daugumoje atvejų priklauso agregato kokybė ir ilgaamžiškumas. Todėl geriausiai yra rinktis generatorius, kuriuose yra įmontuoti žinomų gamintojų varikliai, pvz. Honda, Briggs & Stratton ar Subaru, o ne jų kiniški klonai. Nors ir gerą vardą užsitarnavusių variklių pigios kopijos atitinka deklaruojamus techninius parametrus, jų darbo resursas yra ženkliai trumpesnis.

Mūsų pastebėjimai eksploatuojant kiniškus generatorius

Daugumoje kiniškų generatorių sugedus įtampos reguliatoriui, generatoriaus sužadinimo sistema nevaldomai didina įtampą, kas gali sukelti prie generatoriaus prijungtų elektros imtuvų gedimus. Jeigu įtampos reguliatoriaus gedimo momentu generatorius bus 100% apkrautas, padidės elektros imtuvų vartojama galia ir generatorius greičiausiai atsijungs nuo perkrovos, nepažeidžiant prie jo prijungtų elektros vartotojų. Tuo tarpu, jeigu elektros imtuvų naudojama galia bus mažesnė už generatoriaus nominalią galią, jie sudegs akimirksniu!

Automatinis įtampos reguliatorius (AVR) praktiškai visuose kiniškose generatoriuose veikia nestabiliai – šokinėja dažnis ir įtampa, tačiau normos ribose, nes šaldytuvai ir skalbimo mašinos su tokia maitinimo įtampa dažniausiai veikia be sutrikimų. Tačiau šviesos mirksėjimą jums garantuojame.

Jeigu generatorius yra naudojamas tik sezoniškai, rekomenduojame bent kartą į mėnesį jį užvesti ir leisti jam padirbti bent 10 min. Priešingu atveju gali užsiorinti kuro sistema ir agregato įjungimas tampa komplikuotas.

Inverteriniuose generatoriuose dažnai sugenda inverteris, kurio sutaisyti praktiškai neįmanoma, nes visa elektroninė dalis yra užlieta hermetiku. O naujo inverterio kaina pakankamai aukšta. Inverterio resursas yra nuo kelių šimtų iki 2500 generatoriaus darbo valandų.

Praktiškai visų kiniškų variklių, naudojamų generatoriuose, moto resursas yra nuo 2500 iki 4000 valandų, tuo tarpų kaip žinomų gamintojų generatorių varikliai patikimai veikia mažiausiai 8000 valandų.

Inverteriniai generatoriai yra labai jautrūs staigiems apkrovos padidėjimams, ypač naudojant galingus variklius, kompresorius ar suvirinimo aparatus.

Naujame KIPOR KDE 6500E benzininiame generatoriuje po 170 moto valandų atsisuko visi variklio varžtai, iš kurių du nulūžo ir liko variklio bloke. Išbėgo visa alyva, aptaškė agregatą ir viską aplinkui.

Dažnai kiniški generatoriai yra nudažyti nekokybiškais dažais, kurie geltonuoja nuo sąlyčio su benzinu, lupasi ir metalas greitai pradeda rūdyti. Taip pat trūkinėja kuro vamzdeliai ir originalią žvakę tenka pasikeisti jau po kelių dešimčių moto valandų.

Labai pigūs generatoriai turi aliuminines apvijas.

  • Aliuminio laidumas yra mažesnis nei vario
  • Aliumininės apvijos greitai kaista, todėl mažėja generatoriaus išėjimo galia
  • Aliuminis nėra pakankamai tvirtas, todėl mažėja generatoriaus darbo resursas
  • Aliuminis lėtai atvėsta

0 Komentarų

Parašykite komentarą

Avatar placeholder

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *